Köpvillkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med SweNat AB, 556916-8122. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webshop eller över disk. Detta gäller även bokningar gjorde via Hemsidan, Bokadirekt, över disk på salongen eller via telefon.

  • Frakt & leverans

    Frakt

    Alla våra varor och tjänster är inklusive moms. I kundvagnen hittar du totalsumman inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vid beställningar över 1000 kronor är det fraktfritt inom Sverige. Utanför Sverige tillkommer kostnad för frakt för varor över 1000 kronor. Denna kostnad kommer att bedömas fall till fall beroende på vart i världen beställningen är gjort och kommer att synas under totalsumman på beställd order. Du som beställare ansvarar själv för att deklarera, förtulla eller betala andra tillkomna utgifter vid införsel till land utanför Sverige.

    Alla varor skickas med Posten. Du får ett SMS, Email eller Postavisering när varan är levererad och du kan hämta din vara på närmaste utlämningsställe.

    OBS: Vi skickar våra försändelser med Rek. Ett Rek lämnas bara ut till mottagaren mot kvittens och uppvisande av giltig legitimation. Vid personlig utlämning kan endast mottagaren hämta. Fullmakt och bud gäller inte.

    Leverans

    Från beställd order tar det cirka 1 - 5 arbetsdagar, helgfria dagar, om ingen vara är tillfälligt slut på lagret. Om leverans inte kan ske inom utsatt tid kommer vi att meddela dig omgående om varför varan är försenad till din mailadress som du uppgav vid beställning samt ange ny leveranstid. Du som kund har vid försening rätt att vänta, ändra eller avbryta köpet. Postens liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

    För beställningar utanför Sverige kan leveranstiden variera men vi står för att varan är skickad inom utsatt tid, 1-5 arbetsdagar efter inkommen order.

    OBS: Vi skickar våra försändelser med Rek. Ett Rek lämnas bara ut till mottagaren mot kvittens och uppvisande av giltig legitimation. Vid personlig utlämning kan endast mottagaren hämta. Fullmakt och bud gäller inte.

    Paket som inte hämtas ut

    Varor som inte hämtas retuneras tillbaka till oss. Vi debiterar en avgift på 199 kr för paket som ej hämtas ut, detta är kostnader som uppstår som vi måste täcka.

  • Säkerhet och cookies

    Vi använder cookies för att analysera trender, administrera sajten, spåra användares rörelsemönster och samlar demografisk information om våra användare i sin helhet. Vi sammankopplar aldrig automatisk hämtad information med personuppgifter. 

    Cookies är en standardteknik som används på internet. Nästan alla webbsidor använder dessa för att kunna tillhandahålla användbara funktioner till deras användare. Cookies tillåter oss att spara och hämta information från dig om vilka produkter du har lagt i din varukorg samt ger oss statistik för hur vi kan förbättra vår sajt. Dom flesta webbläsare kommer installerade med cookies aktiverade, om du önskar kan du stänga av cookies-funktionen i din webbläsare. 

    Om du stänger av cookies kommer du inte kunna använda alla funktioner på vår sajt och du kan få problem att slutföra din order. Samma gäller för många andra webbplatser. Vi samlar in information automatiskt och sparar det i loggfiler. Detta inkluderar IP-nummer, typ av webbläsare, Internetleverantör, sidan du kom från, sidan du lämnar till, operativsystem, datum/tid och data över hur du rör dig på sajten. Vi sparar aldrig personuppgifter i cookies.

  • Returer, byten & återbetalning

    Är varan defekt vid frakt eller i paketet kan varan retuneras. Det är viktigt att du kontrollerar varan direkt om det uppstått skada vid frakt eller om varan är skadad i paketet, detta måste meddelas omgående. Skicka varan åter med posten.  Du har ansvar över att varan kommer fram till oss.

    Du som kund har 14 dagars ångerrätt från den dagen du tog emot varan att byta din vara eller ångra ditt köp. Du som kund står för returkostnaderna vid ångerköp, avbeställning samt byte. Vid byten skickar vi den nya varan fraktfritt till dig. Vi godkänner endast returer om varan är helt oanvänd och förpackningen obruten, produkten ska vara komplett och i nyskick. Bifoga alltid ditt returnummer via mail om du skickar detta genom spårbart gods.

    Du som kund med köp direkt i salongen har 7 dagars ångerrätt från den dagen du inhandlade varan, detta inkluderar även presentkort

    Vid ångerrätt betalar vi tillbaka det som har betalats för varan inom 30 dagar från den dag varan mottags av oss. Du får själv betala frakt och returkostnaderna.

    Vid ordrar över 1000 kronor är det gratis frakt. Vid returer debiteras fraktkostnaderna på 59 kronor oavsett ordervärde, detta kommer att dras från slutsumman.

    Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt förändrad. 

    Här kan du ladda ner returblankett

    1. Börja med att fylla i byte/returblanketten.

    2. Returnera varan tillsammans med returblanketten till oss.

    3. (Viktigt) Maila oss och meddela att du skickar tillbaka varan vid ångrat köp eller retur info@swedishnatural.se 


    Var noga med att fylla i om du vill byta varan eller ångrar köpet.
    Om du vill byta varan är det viktigt att du skriver ner vad som ska bytas till.
    Varan skickas tillsammans med returblankett till:


    SweNat AB
    Salong Swedish Natural
    Sveavägen 79
    113 50 Stockholm 

    Vid frågor kontakta oss via mail eller vårt kontaktformulär på hemsidan:

    Mail: info@swedishnatural.se 


  • Reklamation

    Vänligen maila till info@swedishnatural.se för reklamationsärenden, avseende beställda produkter så vänligen ange ordernummer.

    Reklamationstiden gäller ifrån det att du upptäckt felet.

    Är varan defekt vid frakt eller i paketet kan varan retuneras. Det är viktigt att du kontrollerar varan direkt och om det uppstått skada vid frakt eller varan är skadad i paketet måste detta meddelas omgående till oss. När varan är returnerad och reklamationen godkänns av oss så återbetalas totalbeloppet eller så skickas en ny likadan vara.

    Varan skickas tillsammans med reklamationsblankett till salongen efter att du har tagit kontakt med oss:

    SweNat AB
    Salong Swedish Natural
    Sveavägen 79
    113 50 Stockholm

    Som kund ansvarar du för produkten när förpackningen är bruten och använd. När produkten är öppnad och använd avsäger vi oss allt ansvar för produkten. Om du har handlat löshår från oss lämnar vi inga garantier om du brutit förpackningen. Vi garanterar att våra produkter är äkta. Vid färgning av löshår avsäger vi oss ansvaret då resultatet kan variera.

    Alla skötselråd för löshår finns på hemsidan.

    För reklamation av hårförlängning skall detta ske omgående från att hårets satts i där en beskrivning görs om vad som är fel samt bokar upp ett möte där vi tillsammans går igenom hur skötseln skett och hur håret sitter.

    Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

    Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med det arbete vi utfört på salongen är det viktigt att du kommer tillbaka till oss och framför dina åsikter så vi kan diskutera igenom ett förslag på en lösning. Om en annan frisör utfört arbete på ditt hår kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta. Om en annan fransstylist utfört arbete på dina fransa kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta.

  • Produktansvar


       Så fort produkten öppnas och används avsäger vi oss allt ansvar om hur produkten sköts och används. Köparen måste själv kontrollera och ansvara för allergier eller andra fel.

  • Avbokning eller ombokning till salongen

    Avbokning eller ombokning måste ske senast 24 timmar före inbokad tid per telefon eller via bokningssystemet. Avbokar eller ombokar du senare så har vi små möjligheter att boka in annan kund. Uteblivet besök eller sen avbokning debiteras med fullt pris kr.

  • Betalning, Priser & Rabattkoder

    Alla priser är inklusive moms.

    Vi erbjuder dig trygga och säkra betalningsalternativ via Faktura, delbetalning, kortbetalning samt internetbank 

    Betalningsalternativ

    - Klarna Faktura
    När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betalningstid - alltid 14 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning

    Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    - Delbetala med Klarna Konto
    Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

    Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    - Kortbetalning / Certitrade
    Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

    Direktbetalning - via din internetbank

    Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea

     

    Vid faktura- eller delbetalningsfrågor hänvisar vi till Klarnas hemsida för frågor. 
    Vid kontakt med Klarna, skicka mail till: info@klarna.se och telefonnummer till Klarna 08-120 120 10

    Du som kund kan välja att hämta varan i butiken på Sveavägen 79 i Stockholm. Detta alternativ är ingen kostnad.

    Om du har en rabattkod så fyller du i den på betalsidan. Beroende på vilken rabattkod du har så beräknar kassan ut det belopp som du skall betala efter rabatten.

  • Företagskund

    Jobbar du som frisör eller med hårförlängningar eller vill vara återförsäljare för Swedish Natural hairline och producter kan du ansöka om att bli företagskund hos oss.

    Maila till: info@swedishnatural.se

    Som företagskund får du:

    - Lägre priser

    - Bra rabatter

    - Snabb leverans

  •  Under 18 år

    För att handla varor från swedishnatural.se skall du vara över 18 år, om du som kund är under 18 år förutsätter vi att du har vårdnadshavarens godkännande innan genomförd beställning.

  • Persondatalagen

    All information som lagras vid beställningar av varor kommer ej att lämnas ut till utomstående. All information om adresser, telefonnummer eller annan känslig information kommer att behandlas med sekretess inom företaget. Du har när som helst rätt att få reda på den information som är sparad angående dig och dina tidigare beställningar som har lagrats i samband med dina beställningar. Detta kan göras genom kontakt via telefon eller mail. Förfråganangående kontaktuppgifter kommer att kontrolleras för att säkerhetsställa att informationen kommer att hamna rätt.

  • Övrigt

    Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta Kundtjänst.

  • Företagsinformation

    www.swedishnatural.se ägs och hanteras av:

    SweNat AB
    Sveavägen 79 
    113 50 Stockholm 
    Orgnr: 556916-8122 
    Tel: 0766-336796
    Mail: info@swedishnatural.se
    Öppetider: vardagar 10 - 17