Köpvillkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med SweNat AB, 556916-8122. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webshop eller över disk. Detta gäller även bokningar gjorde via Hemsidan, Bokadirekt, över disk på salongen eller via telefon.

Frakt & leverans

Alla våra varor och tjänster är inklusive moms. I kundvagnen hittar du totalsumman inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vid beställningar över 1000 kronor är det fraktfritt inom Sverige. Denna kostnad kommer att bedömas fall till fall beroende på vart i världen beställningen är gjort och kommer att synas under totalsumman på beställd order. Du som beställare ansvarar själv för att deklarera, förtulla eller betala andra tillkomna utgifter vid införsel till land utanför Sverige.

Alla varor skickas med Posten. Du får ett SMS, Email eller Postavisering när varan är levererad och du kan hämta din vara på närmaste utlämningsställe.

OBS: Vi skickar våra försändelser med Rek. Ett Rek lämnas bara ut till mottagaren mot kvittens och uppvisande av giltig legitimation. Vid personlig utlämning kan endast mottagaren hämta. Fullmakt och bud gäller inte.

Leverans

Beställningar packas i regel inom 24 timmar på helgfria vardagar och överlämnas därefter till fraktbolaget. Paketen skickas med Postnord som har en leveranstid på 1-2 vardagar (beroende på var i Sverige du bor) men oftast har du paketet dagen efter. Vi står för att varan är skickad inom utsatt tid, 1 – 3 arbetsdagar efter inkommen order.

Vid storhelger, högtider och trafikstörningar kan leveranstiden förlängas. Kan vi inte hålla avtalad leveranstid på grund av att varan tagit slut kontaktar vi dig via den registrerade e-postadressen. Ditt val då är att vänta eller avbryta köpet. Fraktkostnaden vid beställning är 69 kr. Vi reserverar oss för felpack och förseningar i leveransen och kompenserar inte för detta.

Vanligtvis kommer din försändelse hem till din brevlåda tillsammans med din vanliga post. Är paketet för stort skickas det direkt till närmaste postombud. Du hämtar då enkelt ut det med en avi eller genom att visa upp qr-koden i appen.

Paket som inte hämtas ut
Varor som inte hämtas ut returneras till oss. För beställt paket som inte uthämtas debiteras du kostnader för returfrakt, expeditions- och hanteringsavgift. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 250 kr.  Postens liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

OBS: Vi skickar våra försändelser med Rek. Ett Rek lämnas bara ut till mottagaren mot kvittens och uppvisande av giltig legitimation. Vid personlig utlämning kan endast mottagaren hämta. Fullmakt och bud gäller inte.

Här kan du spåra ditt paket med hjälp av leveransbekräftelsens spårningsnummer:

PostNord: https://www.postnord.se/

 

 

Säkerhet och cookies

Vi använder cookies för att analysera trender, administrera sajten, spåra användares rörelsemönster och samlar demografisk information om våra användare i sin helhet. Vi sammankopplar aldrig automatisk hämtad information med personuppgifter.

Cookies är en standardteknik som används på internet. Nästan alla webbsidor använder dessa för att kunna tillhandahålla användbara funktioner till deras användare. Cookies tillåter oss att spara och hämta information från dig om vilka produkter du har lagt i din varukorg samt ger oss statistik för hur vi kan förbättra vår sajt. Dom flesta webbläsare kommer installerade med cookies aktiverade, om du önskar kan du stänga av cookies-funktionen i din webbläsare.

Om du stänger av cookies kommer du inte kunna använda alla funktioner på vår sajt och du kan få problem att slutföra din order. Samma gäller för många andra webbplatser. Vi samlar in information automatiskt och sparar det i loggfiler. Detta inkluderar IP-nummer, typ av webbläsare, Internetleverantör, sidan du kom från, sidan du lämnar till, operativsystem, datum/tid och data över hur du rör dig på sajten. Vi sparar aldrig personuppgifter i cookies.

 

Retur, Bytesrätt och Ångerrätt

Vi har alltid 2 veckors nöjd kund-garanti vilket innebär att du kan skicka tillbaka håret i sin originalförpackning 2 veckor från att du mottagit varan och då få pengarna tillbaka motsvarande det som skickats tillbaka. Löshår är en hygienprodukt och får därför inte fästas i håret för att en eventuell retur ska kunna godkännas
Vid ordrar över 1000 kronor är det gratis frakt. Vid returer debiteras fraktkostnaderna på 59 kronor oavsett ordervärde, detta kommer att dras från slutsumman.
Vid köp direkt i salongen – du som kund har 3 dagars bytesrätt från den dagen du tog emot varan att byta din vara.
Presentkort – Inget öppet köp/ångerrätt vid köp av presentkort direkt i salongen
Returer genomförs enligt följande:
Vid frågor kontakta oss via mail kundservice@swedishnatural.se

 

Returer genomförs enligt följande:

  1. Maila kundservice@swedishnatural.se och meddela oss att utförlig beskrivning av felet och hur varan har används.Hela varan ska återsändas, detta tillsammans med orderbekräftelsen och reklamationsblankett med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används som ska vara med i förpackningen Reklamationsblankett
  2. Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning
  3. Lämna in det hos närmsta postombud  Risken för varan ligger på konsumenten, om varan skulle komma bort på posten måste du alltså kunna bevisa att du har skickat den. Därför är det alltid bra att få ett inlämningskvitto från postombudet. Det ger dock inget säkert skydd, så för att vara på den säkra sidan är det bra att skicka tillbaka varan rekommenderat, så att paketet kan spåras.
  4. Vi behöver att du skickar tillbaka håret en vecka efter att du kontaktat kundtjänst.
  5. Återbetalningen sker på samma sätt som betalningen gjorts och Klarna skickar ett mejl så fort betalningen är uppdaterad.
  6. Då vi har fått varan i retur går vi igenom kvalitetskontroller för att ta reda på felet.
    Du kommer få ett svar av oss med en lösning.
    Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer när det gäller reklamationer av våra produkter.Vid frågor kontakta oss via mail kundservice@swedishnatural.se

Reklamation av vara

För att Swedish Natural ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används till kundservice@swedishnatural.se. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Avser reklamationen löshår som redan sitter i ditt hår ska håret plockas ur och skickas tillbaka till oss för kontroll.
Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes.

OBS: Vid reklamation av insättning av hår på annan salong ber vi dig kontakta den person eller salong som utfört arbetet, då denne står ansvarig för att arbetet utförts korrekt. Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som du haft för insättning av håret på en annan salong.

 

Reklamation av tjänst

Vid reklamation av insättning av hår med det arbete vi utfört på vår salongen är det viktigt att du kommer tillbaka till oss och framför dina åsikter så vi kan diskutera igenom ett förslag på en lösning. Om en annan frisör utfört arbete på ditt hår kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta. När produkten är öppnad och använd avsäger vi oss allt ansvar för produkten. Om du har handlat löshår från oss lämnar vi inga garantier om du brutit förpackningen. Vi garanterar att våra produkter är äkta. Vid färgning av löshår avsäger vi oss ansvaret då resultatet kan variera.

Alla skötselråd för löshår finns på hemsidan.

För reklamation av hårförlängning skall detta ske omgående från att hårets satts i där en beskrivning görs om vad som är fel samt bokar upp ett möte där vi tillsammans går igenom hur skötseln skett och hur håret sitter.

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med det arbete vi utfört på salongen är det viktigt att du kommer tillbaka till oss och framför dina åsikter så vi kan diskutera igenom ett förslag på en lösning. Om en annan frisör utfört arbete på ditt hår kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta. Om en annan fransstylist utfört arbete på dina fransa kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta.

 

Produktansvar

Så fort produkten öppnas och används avsäger vi oss allt ansvar om hur produkten sköts och används. Köparen måste själv kontrollera och ansvara för allergier eller andra fel.

Avbokning eller ombokning till salongen 

Avbokning eller ombokning måste ske senast 24 timmar före inbokad tid per telefon eller via bokningssystemet. Avbokar eller ombokar du senare så har vi små möjligheter att boka in annan kund. Uteblivet besök eller sen avbokning debiteras med fullt pris kr.


Betalning, Priser & Rabattkoder

Alla priser är inklusive moms.
Vi erbjuder dig trygga och säkra betalningsalternativ via Faktura, delbetalning, kortbetalning samt internetbank

Betalningsalternativ

  • Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
  • Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    Delbetala med Klarna Konto

    Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
    Få alltid hem varan innan du betalar
    Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
    En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    Du kan när som helst betala hela beloppet på en gångVid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    Kortbetalning / Certitrade

    Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

    Direktbetalning – via din internetbank

    Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea
    Vid faktura- eller delbetalnings frågor hänvisar vi till Klarnas hemsida för frågor.
    Vid kontakt med Klarna, skicka mail till: info@klarna.se och telefonnummer till Klarna 08-120 120 10
    Läs mer om Klarnas Policy: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

    Under 18 år
    För att handla varor från swedishnatural.se skall du vara över 18 år, om du som kund är under 18 år förutsätter vi att du har vårdnadshavarens godkännande innan genomförd beställning.

    Persondatalagen

    All information som lagras vid beställningar av varor kommer ej att lämnas ut till utomstående. All information om adresser, telefonnummer eller annan känslig information kommer att behandlas med sekretess inom företaget. Du har när som helst rätt att få reda på den information som är sparad angående dig och dina tidigare beställningar som har lagrats i samband med dina beställningar. Detta kan göras genom kontakt via telefon eller mail. Förfrågan angående kontaktuppgifter kommer att kontrolleras för att säkerställa att informationen kommer att hamna rätt.

    Övrigt

    Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktigt publicerade priser, specifikationer och tekniska data. Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta Kundtjänst.

    Företagsinformation

    www.swedishnatural.se ägs och hanteras av:
    SweNat AB
    Sveavägen 81
    113 50 Stockholm
    Orgnr: 556916-8122
    Tel: 0766-336796
    Mail: info@swedishnatural.se
    Öppetider: varierande öppettider