RETUR, BYTESRÄTT OCH ÅNGERRÄTT

Vi har alltid 2 veckors nöjd kund-garanti vilket innebär att du kan skicka tillbaka håret i sin orginalförpackning 2 veckor från att du mottagit varan och då få pengarna tillbaka motsvarande det som skickats tillbaka. Löshår är en hygienprodukt och får därför inte fästas i håret för att en eventuell retur ska kunna godkännas
Vid ordrar över 1000 kronor är det gratis frakt. Vid returer debiteras fraktkostnaderna på 59 kronor oavsett ordervärde, detta kommer att dras från slutsumman.

Vid köp direkt i salongen – du som kund har 3 dagars bytesrätt från den dagen du tog emot varan att byta din vara.
Presentkort – Inget öppet köp/ångerrätt vid köp av presentkort direkt i salongen

 

Returer genomförs enligt följande:

  1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  2. Det var mindre än 14 dagar sedan varan mottogs.
  3. Skicka med orderbekräftelsen eller skriv ner uppgifterna på en lapp och skicka med i paketet.
  4. Vi godkänner endast returen om varan är helt oanvänd och förpackningen obruten, produkten ska vara komplett och i nyskick.
  5.  Konsumenten betala returfrakten själv. Risken för varan ligger på konsumenten, om varan skulle komma bort på posten måste du alltså kunna bevisa att du har skickat den. Därför är det alltid bra att få ett inlämningskvitto från postombudet. Det ger dock inget säkert skydd, så för att vara på den säkra sidan är det bra att skicka tillbaka varan rekommenderat, så att paketet kan spåras.
  6. Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från att du tagit emot varan kundservice@swedishnatural.se
  7. Skicka sedan returen till:
    SweNat AB
    Salong Swedish Natural
    Sveavägen 79
    113 50 Stockholm 

Vid frågor kontakta oss via mail kundservice@swedishnatural.se

Reklamation

För att Swedish Natural ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används till kundservice@swedishnatural.se. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Avser reklamationen löshår som redan sitter i ditt hår ska håret plockas ur och skickas tillbaka till oss för kontroll.
Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes.

OBS: Vid reklamation av insättning av hår på annan salong ber vi dig kontakta den person eller salong som utfört arbetet, då denne står ansvarig för att arbetet utförts korrekt. Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som du haft för insättning av håret på en annan salong.

 

Returer genomförs enligt följande:

  1. Maila kundservice@swedishnatural.se och meddela oss att utförlig beskrivning av felet och hur varan har används.
  2. Hela varan ska återsändas, detta tillsammans med orderbekräftelsen och reklamationsblankett med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används som ska vara med i förpackningen Reklamationsblankett
  3. Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning
  4. Lämna in det hos närmsta postombud  Risken för varan ligger på konsumenten, om varan skulle komma bort på posten måste du alltså kunna bevisa att du har skickat den. Därför är det alltid bra att få ett inlämningskvitto från postombudet. Det ger dock inget säkert skydd, så för att vara på den säkra sidan är det bra att skicka tillbaka varan rekommenderat, så att paketet kan spåras.
  5. Vi behöver att du skickar tillbaka håret en vecka efter att du kontaktat kundtjänst.
  6. Återbetalningen sker på samma sätt som betalningen gjorts och Klarna skickar ett mejl så fort betalningen är uppdaterad.

Då vi har fått varan i retur går vi igenom kvalitetskontroller för att ta reda på felet.
Du kommer få ett svar av oss med en lösning.
Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer när det gäller reklamationer av våra produkter.

Vid frågor kontakta oss via mail kundservice@swedishnatural.se

Vid reklamation av insättning av hår med det arbete vi utfört på vår salongen är det viktigt att du kommer tillbaka till oss och framför dina åsikter så vi kan diskutera igenom ett förslag på en lösning. Om en annan frisör utfört arbete på ditt hår kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta. Om en annan fransstylist utfört arbete på dina fransa kan vi tyvärr inte hjälpa dig till rätta.